Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Przepisowo drogowe wątpliwości.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    szkoda, jeździj prosto jak trafisz na "stróżów prawa" to masz już :diabelski_usmiech adwokata i sponsora: endryu,

    Komentarz


    • #27
      Zamieszczone przez szkoda
      endryu, cholera, dziwne to jest, bo co z kierunkowskazem w tym miejscu :?: :roll:
      Paweł ale kierunkowskazu masz używać przy każdej zmianie pasa lub kierunku ruchu

      a nie tylko na skrzyżowaniu

      endryu no pewnie że sie nie znam :twisted: ops:
      NajtFukinPatrol North-West

      UNIDEN 510 XL + ML145

      BYŁ ASZ
      PÓŹNIEJ BYŁ BKD
      BYŁA TEŻ CEGA
      A TERAZ JEST SUPERB CBBB
      MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

      Komentarz


      • #28
        Zamieszczone przez WIELKIBONGO
        kierunkowskazu masz używać przy każdej zmianie pasa lub kierunku ruchu
        :idea:
        Pawel11, zajrzyj do rozdziału 3 w/w warunków i przedstaw swoje zdanie
        Jest tam dużo ciekawych informacji
        A policjanci też ludzie, z którymi można rzeczowo porozmawiać i przedstawić swoje argumenty.
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz


        • #29
          endryu, WIELKIBONGO, skoro jesteście zdania, że nie trzeba skręcać dlaczego zatem pomiędzy ostatnią strzałką nakazującą skręt w lewo na "zwrotce" a pierwszą strzałką dla następnego skrętu jest niewłaściwa odległości i są powtórzone znaki pionowe.

          endryu, a możesz mi podać dane publikacyjne do Szczegółowe warunki techniczne dla znaków drogowych poziomych i warunki ich umieszczania na drogach tj do Dziennika Ustaw

          Wg mnie obowiązujące jest Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach

          Czy to jest załącznik do tego rozporządzenia w domu nie mam dostępu do lex i tekstu jednolitego, a nie chce mi się przeglądać wszystkich zmian do niego.

          Komentarz


          • #30
            WIELKIBONGO, zapytaj co Ekuś na to On się zna

            Komentarz


            • #31
              WITAM!Koledzy jak zdawałem na prawko (1986r) to było skrzyżowanie obustronne lub jednostronne(prawo lub lewostronne).Każde skrzyżowanie anuluje wcześniej postawione oznaczenia znakami pionowymi i poziomymi.Dlatego kawałek dalej znowu pojawiają się strzałki skrętu w lewo na najbliższym skrzyżowaniu.Ale człowiek jest omylny więc jak się mylę to wybaczcie.
              http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
              Pozdrawiam ANIOL

              Komentarz


              • #32
                Zamieszczone przez Pawel11
                Czy to jest załącznik do tego rozporządzenia
                tak załącznik nr 2 Link
                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                =================================================

                Komentarz


                • #33
                  Zamieszczone przez WIELKIBONGO
                  Paweł ale kierunkowskazu masz używać przy każdej zmianie pasa lub kierunku ruchu

                  a nie tylko na skrzyżowaniu
                  Darek, nie w@#$wiaj mnie
                  czyli co, mam jechać prosto pasem z namalowanymi strzałkami skrętu w lewo...
                  ok, jednak dla mnie to miejsce nie jest jakimś typowym przypadkiem.

                  endryu, jasne, wczytam się w to, tylko dzisiaj jestem już za bardzo zjechany
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz


                  • #34
                    endryu, a możesz jeszcze z "łaski" Swojej wskazać (bardziej konkretnie) w którym miejscu z rozdziału 3 jest mowa o tym, jak to nazwałeś, dodatkowym pasie. I czy to uzasadnia powtórzenie znaku pionowego i niewłaściwy odstęp miedzy znakami poziomymi.

                    Komentarz


                    • #35
                      3.2.1. Strzałki kierunkowe
                      a tu Link w 7.2.10 zapis o powtórzeniu znaku F10 aby uczestnicy ruchu nie mieli wątpliwości.
                      Ale proszę czytaj nie na zasadach "kontry".
                      Ten pas dodatkowy oddzielony jest jeszcze linią P-1c.
                      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                      =================================================

                      Komentarz


                      • #36
                        endryu, w punkcie 3.2.1 mowa jest o pasie dodatkowy ale ten pas przerywa wskazana zawrotka/skręt na osiedle i dla niej w pierwszej kolejności jest to ten dodatkowy pas. Dlatego też po zawrotce nie od razu pojawiają się znaki poziome i jest powtórzony znak pionowy. A w pkt 7.2.10 mowa o powtórzeniu znaku pionowego z prawej strony na lewej stronie, gdy są trzy lub więcej pasów, a nie o ponownym powtórzeniu znaku po tej samej stronie.

                        Komentarz


                        • #37
                          Podejrzewam, że na tej jezdni i skrzyżowaniu jest bardzo duże natężenie ruchu (jak to w stolicy) i ...cytat z punktu 7.2.10: uczestnicy ruchu mogą mieć wątpliwości co do obowiązującej organizacji ruchu...
                          ...Kierunki na pasach ruchu na wlocie na skrzyżowanie powinny wynikać ze szczegółowej analizy uwzględniającej przede wszystkim natężenie ruchu na poszczególnych kierunkach, szerokość jezdni i występowania wypadków na skrzyżowaniu... (koniec cytatu).

                          Ten wcześniejszy wjazd w lewo w osiedle nie jest skrzyżowaniem.

                          To jest moja interpretacja na podstawie obejrzenia google street view i tego o czym jest mowa w/w przepisach.
                          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                          =================================================

                          Komentarz


                          • #38
                            endryu, generalnie problem w tym miejscu polega na ty, że jak chcesz skręcać na skrzyżowaniu w lewo i chcesz jechać przez zawrotkę prosto to zawsze się okazuje, że samochód przed Tobą właśnie na zawrotce skręca i Cię blokuje, natomiast jak chcesz skręcać na skrzyżowaniu w lewo i jedziesz środkowym pasem, żeby uniknąć blokowania na zawrotce to okazuje się, że samochód jadący lewym nie skręca na zawrotce tylko też wali na skrzyzowanie - wtedy masz problem z wbiciem się do skrętu, mam nadzieję, że rozumiesz o co mi chodzi

                            do tego dochodzą kierunkowskazy - część ludzi kierunkiem oznajmia skręt na zawrotce, a część na skrzyżowaniu...
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz


                            • #39
                              Zamieszczone przez szkoda
                              że jak chcesz skręcać na skrzyżowaniu w lewo i chcesz jechać przez zawrotkę prosto to zawsze się okazuje, że samochód przed Tobą właśnie na zawrotce skręca i Cię blokuje
                              I to są uroki ruchu o dużym natężeniu.
                              Jak najbardziej rozumiem.
                              Ale na tym przykładzie nie uda się pogodzić tego co byśmy chcieli. Duży ruch, wszystkim się śpieszy i to niewątpliwie mocno mylące miejsce.

                              Zlikwidować ten skręt w lewo na osiedle i po problemie :szeroki_usmiech
                              Mieszkańcy osiedla się troszkę tylko zagotują :klnie:
                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                              =================================================

                              Komentarz


                              • #40
                                Zamieszczone przez szkoda
                                Darek, nie w@#$wiaj mnie
                                szkoda, nie śmiałbym i bym sie nie odważył
                                NajtFukinPatrol North-West

                                UNIDEN 510 XL + ML145

                                BYŁ ASZ
                                PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                                BYŁA TEŻ CEGA
                                A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                                MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                                Komentarz


                                • #41
                                  Powinien jechać w lewo, jak nakazuje znak pionowy F-10, (jego lewy pas).
                                  To że znak poziomy P-8b narysowany jest skrzyżowaniem to dla tych nazwijmy ich zawracających lub wjeżdżających ze strefy ruchu.
                                  Oni mają wybór-zmienić pas ruchu albo skręcić w lewo.
                                  Jak mnie uczyli, mówiło się: na pierwszym możliwym skrzyżowaniu. Nie ma tu zakazu skrętu, więc to jest pierwsze możliwe.



                                  Te trzy auta jadą prawidłowo.
                                  Są odmiany znaku F-10. Przykładowo pas "na wprost dla autobusów i w prawo dla wszystkich". I co wtedy mogę jechać na wprost nie jadąc autobusem?? No raczej nie, ale są tacy co jadą swoim "AUTOBUSEM".

                                  Komentarz

                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                  Pracuję...
                                  X